client

Fastlane T-Russ

Services

Rådgivning, Sosiale Medier kampanjer

year

2020

Sosiale medier kampanjer

Russen engasjert med sosiale medier

With more than 20 years of experience wae can deliver the best services cum soluta nobis est eligendi optio cumque nihil impedit quo minus id quod maxime placeat facere possimus.

Trøndelagrussens nye hverdag

Fastlane T-Russ er den nye arrangøren av Russefeiringen for Trøndelag. Nå skal feiringen foregå på trygge premisser, men fortsatt like, om ikke artigere rammer enn før.

Fastlane kontaktet oss i 2018 om et ønske om å få hjelp med Sosiale Medier for 2019 arrangementet. De hadde ingen nettside eller sosiale medier klare for å tas i bruk på dette tidspunktet. De anvendte sin egen Student nettside for å kunne formidle informasjon og Russen hadde ingen ankerpunkt for informasjon.

Det ble opprettet en Facebook og Instagram kanal som skulle tiltrekke seg russen og som et neste tiltak en Facebook gruppe som skulle samle all russ for 2019 og gi de nyttig informasjon knyttet til arrangementet. Det var også viktig å ha en kanal hvor vi hadde delvis eierskap til målgruppen. For å få de sosiale kanalene til å tiltrekke seg rette målgruppe produserte vi banner, tekster og såkalte rundinger på Instagram som skulle gjøre det enkelt å forstå hvem vi henvendte oss mot. Videre tok vi i bruk Influencer gruppen blant russen til å hjelpe til med rekruttering og salg av billetter.  

Fastlane hadde et mål om å kunne sikre seg en god omsetning med Julekampanjene sine, men målet ble ikke nådd. Gruppene viste seg å være upålitelig når det gjaldt rekruttering inn mot Facebook-gruppen, men solide når det gjaldt å promotere tilbud. Likevel var problematikken vi fanget opp at arrangør stolte for mye på Influencerne for rekrutteringen, men de kunne ikke lykkes uten en mye større innsatsen fra oss. Dette skulle bety produksjon av engasjerende innlegg og med større publiseringsfrekvens.

Det var opplagt for oss at Salg hendte i korrelasjon med rekruttering. Januar var måneden hvor arbeidet på Sosiale Medier var i gang for fullt og vi produserte informative og sånn delvis humoristiske poster og Stories med høy publiseringsfrekvens. Dette skapte engasjementet og rekrutteringen - og salget gikk i taket. Under en måned med intensiv posting hver dag hadde vi skyhøyt engasjement. Rekrutteringen har høy og slagsmålet var nådd god tid i forveien av kommende arrangementet i Mai.

Dessverre var dette året Covid skulle ramme landet og feiringen måtte utsettes.

Vi er nå i gang med forberedelsene for Russefeiringen 2021 sammen med Fastlane T-Russ.

#FacebookAds #InstagramAds #SosialeMedier

...