Få flere nettbesøkende med Twitter Ads

Har du sett den nyeste Tweeten fra....?

Brukere: 186 millioner daglige aktive brukere over hele verden

Publikum: Primært millenials

Målretting: B2B og B2C

Best for: PR; kundeservice

Twitter er en sosial nettverks- og mikrobloggtjeneste som gjør det mulig for deg som medlem å lese og legge ut korte meldinger kalt tweets. Twitter-meldinger er begrenset til 280 tegn, og brukere kan også laste opp bilder eller korte videoer. Tweets blir lagt ut i en offentlig tilgjengelig profil eller kan sendes som direkte meldinger til andre brukere. Twitter hadde i gjennomsnitt 330 millioner månedlige aktive brukere i 2019 (Q1). Ved utgangen av første halvår 2020 var det registrert 1,178 millioner norske profiler på Twitter.

Blant oss Nordmenn er det Martin Foss Andersen som spiller Fortnite på profesjonelt nivå som har flest følgere her i Norge med 972.000 følgere Til sammenligning har 541.600

Sjarmen med Twitter

En del av sjarmen med Twitter er muligheten til å følge og samhandle med offentlige personer, om ikke kjendiser. Twitter er blitt en viktig kommunikasjonskanal for blant annet regjeringer og statsledere - og spesielt USAs Donald Trump er den mest fulgte verdenslederen på Twitter her og nå frem til hans følgere blir slettet etter hans president mandat går ut. Trump og Elon Musk er gode eksempler på hvor mye Blæst en Tweet kan skape verden over.

Utweetet potensial inn en unik markedskanal

Markedsføring via Twitter kan vises på mange måter basert på mål eller behov.

  • Relevante og innholdsrike tweets skaper et engasjement hos konsumenter og kan brukes for å nå ut til et større antall brukere, og også for å drive konverteringer.
  • Med konverteringskampanjer, eller såkalte «nettstedsklikk», kan du sende folk direkte til bedriftens nettsted der de for eksempel kan kjøpe dine produkter.
  • Sørg for å øke deres følgere og nå ut til flere personer med merkevaren deres.
  • Med applikasjonsinnstillinger kan dere få besøkende til å integrere eller installere selskapets mobilprogram.
  • Bruk muligheten til å samle inn e-postadresser fra forskjellige personer som har vist interesse for det du tilbyr gjennom annonsene eller kampanjene dine.

Twitter har i likhet med Facebook en relativt lik struktur i sin annonseplattform og du kan blant annet velge mellom tre kampanjemål for annonsene dine:

  • Awareness, som inkluderer kampanjemålet: Reach
  • Consideration, som inkluderer kampanjemålene: Video Views, Pre-roll Views, App Installs, Website Clicks, Engagements og Followers
  • Conversions, som inkluderer kampanjemålet: App Re-engagements

Adstage har rapportert basert på  82 millioner annonsevisninger og over 1,3 millioner klikk at gjennomsnittlig Kostnad per Klikk er $ 0,40. Den gjennomsnittlige CPM er $ 6.54. Videre rapporter om om Video på Twitter; annonsører belastes bare hvis annonsen deres vises i 6 sekunder, med piksler på 50%. Twitter har videre twitret noen interessante statistikker som at en tweet med en video tiltrekke seg 10 ganger mer engasjementet enn en tweet uten en video. Tallene viste at en amatør-video tatt fra mobiltelefon kan være like engasjerende som noe som er mer polert.

For deg som vurderer Twitter

Med hjelp av sponsede tweets vil du nå ut til en større gruppe forbrukere og raskt kunne bygge opp en større gruppe følgere. Bruk Twitter som et supplement til annonseringen din på tvers av andre sosiale medier, og du vil øke markedsføringen din effektivt.

Trenger du hjelp?

Ta kontakt med oss ​​for å finne ut mer om hva vi kan, hva vi vil og hva vi vil kunne gjøre for annonseringen din på Twitter.



...